Çarşamba, Eylül 14, 2011

Küçük parçalı legolara geçiyoruz

1 yaşından itibaren Lego Duplo trenle başlamıştı Mert'in lego oyunları. Zaman içinde lego kutularımız tren, Bob the Builder ve araçları, ev ve hayvanlarla ilgili olanlar, Dora ve Diego diyerek dörde çıktı. (Dört, renkli Ikea plastik kutu dolusu). Duplo kutularında 2-5 yaş içindir yazıyor. Hakikaten de 2'den önce biz kurduk, Mert bozdu. Ya da en iyisi seyretti trenin raylarda gezmesini. Ne zaman ki 2'den gün aldı, kendi de oynayabilmeye başladı.

Artık Can geldi, Mert de büyüdü diyerek geçen yıl 1-2 tane küçük parçalı 5-12 yaş aralığı lego almıştık. Çoğunu biz yaptık. O ise izledi, belki bir kaç parçanın bulunmasına yardım etti. Lego uzmanları çok doğru sınıflandırmışlar bu oyuncakların hedef yaş kitlelerini, takdir etmemek el değil.

Babasının geçen haftaki seyahati dönüşü Mert'in yeni bir lego paketi (3180) oldu.
Geçen ay da 5 yaşını doldurmuş bir çocuk olarak bu kamyonun neredeyse tamamını kendisi yarattı. Belki bir kaç parça bulmasında az yardımımız olmuştur ya da küçük parçaları yerleştirmede ama lego 5 yaş sınırını da doğru bilmiş, test edildi, onaylandı.

Şimdi elimizdeki yeni lego Creator serisinde 5891. Bu da dayının 6. yaşgünü hediyesi. İlk modele başladı ve azimle yapıyor. Ben de zevkle yapmasını izliyorum, bazen de ufak tefek yardım gerekirse devreye giriyorum... Bir de Can'ın karışmasını engelleme görevim var tabi :)

Hiç yorum yok: